Alla inlägg den 22 juni 2011

Av ziiiin - 22 juni 2011 23:16

SISTA CHANSEN! ATT FÅ JUST DIN FRÅGA MED!
IMORGON AVSLUTARS FRÅGESTUNDEN OCH SVAREN KOMMER PÅ KVÄLLEN!



PASSA PÅ! :)

Av ziiiin - 22 juni 2011 22:45

 

blir bara så himla aaaarg på allt skit!!!!

__________________________________________________________________________


en pappa som alkholist del 5!

Men trodde ni att sluter var lyckligt där? nej det var det inte.
dethär var bara början så här kommer nästa del i mitt liv!
för det var här det förändrades helt! så läs och första hjärtan..
För det som hänt mig kan även ha hänt er allra bästa vän, så snälla, sitt och lyssna, fråga hur det är. för vet ni, det betyder så jävla mkt! om ni ser någon som är ledsen/depp ge fan i å bara stå där! gå fram! sätt dig och prata med den, visa att du bryr dig! för det betyder så himla mkt!

pappa började komma, ringa och skrika utanför ytterdörren, han terrade mig, bror, tom och mamma på mobilen, tur att han inte hade h*ns nr!

en natt vaknade jag av pappas röst utanför väggen som skrek att han skulle tända eld på huset, han satt där ute med tändare och försökte och det skulle varit lätt, huset var gammalt, gjort av trä och trät var torkat.

TÄNK! tänk att eran pappa skulle tända eld på huset ni låg å sov i, tänk att ni 4 år senare skulle sova hos han en hel helg bara för att erat syskon inte ska få sova där själv.. det är det jag gör...
är inte det ett stort steg..? är inte det värt en kommentar..?

Av ziiiin - 22 juni 2011 18:17

ser att jag har fått en väldig massa kommentarer.. dock från "anonyma"..
alltså, det vore ju trevligt om ni som tittar min blogg kunde kommentera lite åxå? ellerhur? :)
ni vill väl veta mer än bara dehär om mer?
men skynda på då!
kommer börja  fixa svaren redan ikväll, men självklart kan ni komma med fler!
det är ju bara att fixa :)

så fortsätt med att ösa inte frågor girls and boys!

Av ziiiin - 22 juni 2011 14:18

YES! NI SER RÄTT! DET ÄR FRGÅESTUND OCH DEN SLUTAR NÅGON GÅNG I VECKAN!   SÅ PASSA PÅ NU!
om det blir mer än 20 frågor får ni svaren! nu kan ställa hur många frågor som hellst, och det får handla om vad som helst!



Av ziiiin - 22 juni 2011 14:11

testar mobil blogga! Så ja kan skriva viktiga saker ändå:)

 
Av ziiiin - 22 juni 2011 13:28

vart jävulst långt.. nu behöver inte läsa, men bara så ni vet, jag mår inte heller helt bra än.. jag är bara en bra bit på vägen.. så jag kan lika gärn ahamna där nere igen, men jag försöker hålla mig på rätt sida om vägen..


känns så himla aaarg, ledsen sårad ja allt...

lixom jag bryr mig inte så mkt i vanliga fall om någon säger hora, gå å dö, du är ströd osv.
Men nu sa min bror de..

jag har faktis gjort allt för han, och sen kommer han å skriker de till mig.
90% av er nu kommer tänka "det är bara något han säger, han menar det inte."

men det är inte så för han menar de. jag märker de.
jag förstår de.
så jag tänker kolla upp om de går att bo någon annanstans..
inte bara för det där..

mama, jag och bror bor i en lägenhet.. och alla har ju skolpress, mendethär är det jag tänker på en vanlig skoldag.


läxor

prov
lyssn på lektionerna
prata umgås med kompisar på lektionerna
tänka på hur det är nästa dag, är pappa full elr inte?
hur jag ska orka städa mitt rum som.
hur jag ska palla fixa allt med katterna,
allt med hunden.
ut och gå med hunden.
städa lägenheten
laga mat
diska
tvätta/hänga tvätt
vara med kompisar
vara social med familken
musik
hinna vara på mitt rum och tänka, (vilket jag måste göra så jag kan sortera allt som händer eftersom det är så mkt)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
lixom.. jag klarar inte allt de där.. jag vill inte komma hem.
har funderat flera gånger på att rymma.. miljoner gånger..
sen är det ju allt bråk med en kompis, allt bråk med både mamma, pappa och bror och dom som betyder mest vid mig..
jag klarar helt enkelt inte de.. allt dehär drabbar skolan.. jag kan inte koncentrera mig..
har gått hos nån som man pratar hos, har hennes nr.. kanske ska skcika ett mess till hon..?

ååååååååååh!

Av ziiiin - 22 juni 2011 12:15

en pappa som alkholist del 4


jag visste inte vart vi skulle, mamma gick ner för att packa ner sina saker i en väska som var kvar.
bror har aldrig varit någon som frågar bara lyder order.
jag därimot fråga om och om igen tills jag får ett svar och så har det alltid varit och så kommer de alltid vara.
men den här gången frågade jag inte, inte när det gällde pappa. då vart jag stum.
mamma ropade att vi skulle komma ner, så jag tog min och brors väska som vi delade och började gå ner med bror i släptåg.
vi gick in mot byn och över på adnrasidan.
mamma hade ringt till "tom" och sakt att vi skulle komma.
det hade visat sig att mamma hade bett pappa dra åt helvete och att han hade försökt ta självmord, men det visste jag så klart inte då. utom det har jag förstått nu.
det visade sig åxå att mamma och "tom" hade varit på "G" ett tag åxå.
vi kom dit och packade upp våra saker.
Tom ahde ett barn och jag och bror fick då dela rum med h*n.


Så, Del 4 är dethär, kom ihåg att vara starka! det finns hela tiden folk där ute som vill förstöra för dig, men lev för dom du älskar istället för att dö för dom du hatar!
Visa dom att du är så mycket bättre än dom! Stå på dig!

Presentation

läs min presentation ist, har redan berättat där!
men jag kan säga såhär, jag finns alltid för er där ute! jag lyssnar om ni vill prata.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

har du någongån skadat dig med vilje? hur?
 nej
 ja. skärt mig med kniv
 ja, skärt mig med rakblad
 ja, utan strypning
 ja, stuckit nålar i armen/kroppen
 skadat mig?
 Annat?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards