Alla inlägg den 20 juni 2011

Av ziiiin - 20 juni 2011 23:01

HEJ HJÄRTAN!!


Nu har kategorien kommit som jag längtat så mkt efter!
jag har alltid velat gör denna, och nu äntligen!

Här kommer jag skriva om allt, om hur ni kan ta er från botten till toppen på 6-12 månader.
inget är säkert men om ni vill göra det så säkert som möjligt, följ då detta!!


"det blir de du gör det till, så om något går snett i DITT liv, skyll inte på NÅGON annan, för  DOM har en anledning till DET"


juste! om något händer i DITT liv, ja  då är det DITT  ansvar att rätt till de.! förstått? annars är det

här är några tecken på att dit liv har gått snett och en början på desperiation
1. du är nästan aldirg glad.
2. du gråter när ingen annan ser
3. du känner dig tom.
4. det känns som om inget någonsin kommer bli bättre.
5. du för behöv att skada sig själv.

om du har 3 av 5 tecken av detta, ta kontakt med någon!
Innan det blir värre! jag lovar ju tidigare du tar tag i det ju lättare är de.
här är något du kan göra för att få det att lätta.

1. prata med en vän/släkting/förälder elle rnågon du litar väldigt på.
2. försök att visa dina kännslor även fast andra ser
3. prata med en kurator/sjuksyster
4. försök att vara med personer som får sig glad, och dumpa dom som får dig att känna dig tom, rädd och ledsen.
5. prata med en vuxen så du får hjälp! du kommer ångra dig senare!

det är några tips, du kan självklart ringa BRIS nummret är 116 111

men ni kan även gå in på www.bris.se där kan ni chatta skriva mail och allt ANONYMT!

Av ziiiin - 20 juni 2011 18:40

först vill jag bara påminna er, ålder, datum osv är inte dom riktiga.
och jag skriver dethär för i sverige är du ungefär 22000 barn som lever med en förälder som är alkholist. varav 13000 är "anonyma"
alltså att ingen vet om de utom familjen.
och alla ni där ute, våga säga stop! våga tro att det blir bättre.
och vad som än händer, det är inte erat fel att er mamma/pappa/bror/syster är alkholist! det är en sjukdom! En sjukdom som dom kan få hjälp med om dom själv vill. och dom flesta får den sjukdomen i ungdomen för det blir för mkt festande.
så nu ungdomar som är som mig! DRICK INTE! INTEVARJE HELG, INTE VARJE MÅNAD!

Ni vill väl inte bli en sån som sitter ute på hemköp och tigger pengar till sprit?
så snälla.. lyssna på min berättelse.. försök att ta in det jag säger, för jag är inte äldre än ni..


EN PAPPA SOM ALKHOLIST DEL 1!!


jag har alltid velat haft ett "normalt" liv, en svensson familj som åker och köer pizza på helgerna, går ut och festar och tar det lugnt.
Men istället fick jag en pappa som dricker. och det förstörde hela mitt liv.
1992 var året då jag föddes. mamma och pappa hade då varit tillsammans i 1-2 år.
pappa hade drack då redan. de hade han gjort sen han var 14år.
de första året var han verkligen en pappa som jag ville ha.
han köpte grejer  till mig, gick ut å gick med med mig och gjorde dom här sociala sakerna.
men när jag var 2 år fick jag en lillebror. (pappa hade alltid velat ha en pojke så när han fick mig vart han besviken)
det var då allt förändrades, han glömde bort mig totalt.
Det ända han gjorde va å supa, vara ute och supa, vara inne å supa.
det var de som gällde.
Men bror var hela tiden prio 1.
han började på dagis, och då gick vi på olka avdelningar.
Han kom alltid ihåg att hämta bror, men jag fanns inte.
dt hände att jag fick stanna tills dagiset stängde för att han glömt mig. dom ringde mamma och hon fick hämta mig.
jag var helt bortglömd ingen märkte mig ingen såg mig.
det var iallafall så jag kände.
men jag hade såklart vänner, gott om vänner, snälla, fina och rara å helt underbara!
(så tack till er min hjärtan!!!)


tänkte bara säga, pappa är full nu, men jag lever och lever livet!
jag skiter i vad han säger å gör, han ska inte få ta en till bit av mitt liv!

nästan del kommer nog om ett tag,  :)
kika in snart igen vettja!

Presentation

läs min presentation ist, har redan berättat där!
men jag kan säga såhär, jag finns alltid för er där ute! jag lyssnar om ni vill prata.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

har du någongån skadat dig med vilje? hur?
 nej
 ja. skärt mig med kniv
 ja, skärt mig med rakblad
 ja, utan strypning
 ja, stuckit nålar i armen/kroppen
 skadat mig?
 Annat?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards